גולשים יותר מהסמארטפון

כיום בישראל יש קרוב ל5 מיליון מכשירים חכמים, ביניהם טאבלטים וסמארטפונים.

עם גידול השימוש במכשירים חכמים, גדלו גם נתוני הכניסה לאתרים ממכשירים אלה.

עד היום, תצוגת אתרי האינטרנט הייתה מותאמת למחשבים נייחים. זאת אומרת תצוגה למסך רחב וגדול.

במידה ורצינו להתאים את תצוגת האתר למכשירים עם רזולוציות נמוכות יותר בווריאציות שונות (תצוגה רוחבית או תצוגה אנכית), היה עלינו לפתח אתר שמותאם לצרכים האלה בנפרד או לפתח אפליקציה, דבר שהוביל לעלויות גבוהות וניהול שונה לממשקים השונים.

כיום, בעזרת טכנולוגיות פיתוח אתרים חדשות, ניתן להתאים את האתר לכלל הרזולוציות ופלטפורמות התצוגה השונות, עם שימוש באותו ממשק ניהול נוח ואחיד.

אתר שמתאים את עצמו לרזולציית המכשיר בה הוא מוצג נקרא – "אתר רספונסיבי".

 

מה זה רספונסיבי?

responsive = תגובה. אתר רספונסיבי הוא אתר שמגיב.

נסו להקטין ולהגדיל את האתר הנוכחי ותראו כיצד האתר והתוכן מתאימים את עצמם לגודל הדפדפן.

 

מנתוני גוגל אנליטיקס על אתר הפורטפוליו שלי, 30% מהכניסות לאתר שלי בוצעו דרך מובייל (סמאטרפון או טאבלט).

אם האתר שלי לא היה רספונסיבי, התוכן שבו היה מוצג בצורה לא נוחה ונכונה במובייל.

לא יכלתי למקד את המשתמש בתוכן אותו חשוב לי להראות למשתמש.

 

הבדלים בין אתר רספונסיבי לאתר לא רספונסיבי

כך היה נראה האתר אם לא היה רספונסיבי:

 

not_responsive

 

כפי שניתן לראות, התוכן קטן מאוד ולא קריא, הכפתורים אינם לחיצים, דבר שמאלץ אותנו לעשות זום ולאבד את תחושת המרחב באתר וחוויית המשתמש הופכת נוראית.

לעומת זאת, כך נראה התוכן באתר רספונסיבי:

responsive

 

 

המשתמש ממוקד לאזור ספציפי בו התוכן ברור וקריא, הכפתורים לחיצים (touch-friendly) וחוויית המשתמש מהנה ונכונה.

 

לסיכום

כיום, עם הגידול העצום בשוק המובייל, אתר רספונסיבי הוא בגדר הכרחי.

הגולשים מגיבים בחיוב לחוויית המשתמש, ובעלי האתר רואים תוצאות.