לא פעם שמעתי את האמרה "יש לי דף פייסבוק. אני לא צריך אתר".
והאמת? אני יכול להבין אנשים שחושבים כך.
הקמת דף כזה היא פשוטה, חינמית ואפשר לעלות תכנים ותמונות ללא מאמץ. מה רע?!
אז זהו שיש קאץ', דף פייסבוק הוא פתרון מצויין לשיווק עסקי, אך יש לו מספר חסרונות בולטים:
1. הדף העסקי שלכם לא באמת שייך לכם. פייסבוק היא רשת חברתית בבעלות פרטית. כיום השירותים שלה ניתנים בחינם אבל הנהלת החברה יכולה לשנות את תנאי השימוש כרצונם. בתמורה לכל החינם הזה הם אוספים עליכם לא מעט מידע ופרטים אישיים.
2. עיצוב מוגבל. לפייסבוק עיצוב קבוע ונוקשה. אתם חייבים להתאים את עצמכם לעיצוב ולא להפך. בנוסף לכך, פייסבוק משנים את העיצוב בתדירות גבוהה יחסית, דבר שמצריך מכם לעשות התאמות מחדש.
3. התוכן שטחי ולא במרכז. העיצוב וחווית המשתמש של הפייסבוק גורמים לנו הלקוחות לדפדף במהירות בתוכן ולא להיכנס לעומק הדברים. פייסבוק מעודדת את בעלי הדף ליצור תכנים קצרים בסגנון סטטוסים ופחות תוכן שיווקי ועסקי.
4. כאן ועכשיו. פייסבוק מקדשת את תרבות ה"כאן ועכשיו". התוכן האחרון שלכם תמיד יופיע בראש הדף מבלי שתהיה לכם שליטה על מיקומו ואופציית החיפוש המוגבלת של הפייסבוק מקשה על התמצאות בתכנים.
5. לא לכולם יש פייסבוק. כן, תתפלאו. אתר יאפשר לכם להגיע לפלח שוק גדול יותר.

לסיכום, דף פייסבוק עסקי הוא פתרון מצויין לשמור על קשר עם לקוחותיכם, לעדכן אותם במוצרים חדשים שאתם משווקים או אפילו לאחל להם שבוע נפלא אך הוא בהחלט אינו מהווה תחליף לאתר אינטרנט משלכם.
כמשל, פייסבוק הוא הפגישה המקרית (או הלא מקרית) ברחוב בו תקיימו סמולטוק עם לקוח פוטנציאלי, אך אם תרצו לנהל שיחה מעמיקה ומקיפה יותר ולסגור עסקה תזמינו אותו אליכם למשרד, אתר האינטרנט שלכם.
אין ספק שעמוד הפייסבוק תורם להצלחה וחשיפה של העסק, אך לא ניתן להתעלם מחסרונותיו ולכן השילוב של השניים הוא הפתרון המושלם לשיווק עסקי באינטרנט.